Levensherinneringen | Zoeken naar een eerste autootje

Zo’n spannende dag. Het begon afgelopen drie april al goed. ’s Ochtends vroeg zat ik in de auto onderweg naar het CBR in Arnhem. Mijn examen was gepland om 10:20 uur deze ochtend. Een heerlijke tijd. De kinderen zitten op school en de ouders zijn op het werk. Het was rustig op straat. Ongeveer een uur later, kwam ik naar buiten met een lachend gezicht. Geslaagd! En dat gelukkig voor deze vierde keer. Nu kon de zoektocht naar een eigen autootje beginnen. Eigenlijk dezelfde dag nog begon het. Marktplaats werd afgespeurd om te zoeken naar een koekblik dat geschikt voor mij zou wezen.

Samen gingen we langs verschillende autobedrijven hier in de buurt. Zo kwamen we een blauwe Suzuki tegen. Hiermee heb ik een kort proefritje gemaakt, maar het was geen succes. De Suzuki had een mooie vorm, maar had roest op hele nare plekken.

De auto was zo slecht, dat deze eigenlijk meteen op de schroothoop mag.

Vervolgens hebben we een Suzuki Swift gezien, een Fiat Panda en een Ignis. De Panda was een gele kanarie en ik keek tegen het dak aan, in plaats van door de ramen. Dat rijdt niet echt prettig. Bij de Suzuki Ignis was het schakelen een groot probleem. Dat rijdt ook niet lekker. Uiteindelijk kwamen we bij een autodealer uit. Die had een Nissan Micra te koop staan. Hiermee heb ik een proefrit gemaakt en ik wist het zeker: dit is mijn auto. Op 12 april is de auto overgezet naar mijn naam en kon ik gaan betalen. Haha.

Het is leuk om te kunnen gaan waar je heen wilt. Maar dat is ook net het probleem. Ik kan niet bedenken waar ik heen wil rijden. Prettig is het om een doel te hebben. Maar om binnen het dorp te gaan rijden, dat is funest voor de benzinestand. Het is veel voordeliger om een langer stuk te rijden. Zo kan de motor warm worden. Gelukkig is die spannende dag begin april goed gekomen en mag ik rijden op de openbare weg. Heerlijk. Afgelopen week heb ik de auto schoongemaakt, dus deze blinkt!

IMG-20170504-WA0006

19 thoughts on “Levensherinneringen | Zoeken naar een eerste autootje

  1. Gefeliciteerd!!! Met je rijbewijs én je nieuwe koekblik. 😉 Ik ging vroeger heel vaak met een groepje vrienden gewoon een stuk rijden ’s avonds. Soms ook met een wandeling in een bos erbij. En in de auto lekker de muziek hard aan een meeblèren. Leuke uitjes waren dat. Je kunt natuurlijk ook naar een strand rijden voor een wandeling. 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

