Levensherinneringen | Mijn zoektocht naar werk

Zoals je misschien wel weet, is het al even geleden dat ik mijn diploma mbo 3 financieel administratief medewerker heb behaald. Drie jaar om precies te zijn. En dat besef ik mij de laatste weken maar al te goed. Het is niet gemakkelijk om drie jaar thuis te zitten. Eigenlijk een beetje triest. Maar het is nog niet anders. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de afgelopen tijd niks heb gedaan. Integendeel. Het afgelopen jaar ben ik voor twee verschillende organisaties werkzaam geweest, als een werkervaringsplek. Hier heb ik heel veel geleerd. Denk aan het omgaan met collega’s, flexibel zijn met klussen die tussendoor komen en een hoop overleg.

Makkelijk is het niet. Dus mijn verhaal kan ik verder vertellen. Een paar maanden terug kwam ik een leuke vacature tegen bij een cursuscentrum. Hier zochten ze iemand voor een gecombineerde functie van administratie en schoonmaak. Helaas was deze vergeven. Maar dat ik contact heb gezocht, was een goede stap. Dit bedrijf is de tussenpersoon voor bedrijven en biedt begeleiding aan voor hun cliënten. Voornamelijk voor mensen met autisme of een licht verstandelijke beperking. Zij (arbeidscoaches) bieden tevens begeleiding op de werkplek. Ondertussen heb ik bij dit bedrijf een heel fijn gesprek mogen hebben waarbij ik het gevoel heb gehoord te worden. Heel belangrijk.

Op dit moment ben ik bezig met het volgen van sollicitatietrainingen waarbij ik oefeningen krijg om mezelf te leren kennen. Daardoor kan ik in een sollicitatiegesprek vertellen wat mijn sterkte punten zijn. Ik zoek naar vacatures die geschikt voor mij zijn en ik heb mijn oog laten vallen op één van deze. Op de administratie van een school. Dat is iets wat mij heel erg leuk lijkt. Deze vacature komt open na de zomervakantie, dus nog even geduld. Het is een school die in het groen lesgeeft. Mijn scoutingervaring heeft dan zijn voordeel, lijkt mij. Gelukkig ben ik nu on the move, het heeft even geduurd, maar dan komt er ook wat!

Mijn zoektocht naar werk

14 thoughts on “Levensherinneringen | Mijn zoektocht naar werk

Geef een reactie

