Levensherinneringen | Een nieuw project, een nieuw boek

Schrijven doe ik het liefste aan het einde van de middag of aan het begin van de avond. Mijn fantasie is dan het rijkst. Twee jaar terug, in mei 2015, ben ik begonnen met het schrijven van een eigen verhalenserie. In totaal zijn van ‘De Jongen’ 156 delen geschreven. Hier heb ik mijn hele hart ingestopt. Als een Gruzielement, zullen we dan maar zeggen. Speciaal voor de Harry Potter-fans. Momenteel zijn hier 16 delen van verschenen op mijn blog. Voor als je deze hebt gemist. Het eerste verhaal is hier te lezen.

Click!Click!Click!

Maar dan nu, twee jaar verder:

Doe je dan helemaal niks meer MC?

Natuurlijk doe ik wel iets. Ik doe hartstikke veel, ook op schrijfgebied. Zo probeer ik wekelijks bij te houden dat er nieuwe columns bijkomen op het stapeltje. Deze kan ik inplannen in mijn blogkalender. Ergens in de loop van de week schrijf ik een tekst voor Levensherinneringen en probeer ik me bezig te houden met een nieuw project.

Ik probeer de spanning een beetje op te bouwen. Dus nog een keer: ik ben bezig met een nieuw project. Twee jaar terug vond ik het een hele opgave om een boek te schrijven dat was gegoten in een lang verhaal met hoofdstukken. Een week voor de laatste Koningsdag ben ik toch begonnen aan een nieuw avontuur. Iets dat dichtbij komt, maar waar ik zoveel energie en fantasie in kan steken, dat het blijvend is.

Het boek komt dichtbij, omdat ik mijzelf in een personage heb gegoten. MC zal de hoofdrol vertolken in Het dagboek van een schrijver – De zoektocht naar de grafkelder. Dit is de titel en ondertitel die ik het verhaal heb gegeven. Voorlopig. Wellicht komt er een betere of leukere naam in mij op. Haha. Dan wil je natuurlijk heel graag lezen waar het over gaat. Daarom hieronder een korte samenvatting:

BeautifulBones (1)

Schrijfbureau MC is een aantal maanden geopend. En dat loopt goed. Zo goed, dat hij een secretaresse heeft aangenomen. Een journaliste komt op gesprek met een aanbod. Deze wijst MC af. Twee weken later komt ze opnieuw. Nu neemt hij het aanbod aan. Samen gaan ze opzoek naar de vermiste grafkelder. Er is echter iemand die het geen goed plan vindt. Maar wie? 

Bij het verhaal heb ik de volgende cover ontworpen. Deze is gemaakt met canva.com. Hieronder de statistieken tot gisteravond:

6 hoofdstukken |

35.088 woorden |

69 pagina’s in Word |

10 thoughts on “Levensherinneringen | Een nieuw project, een nieuw boek

  1. O wauw! Wat ontzettend gaaf. Het is echt nog een droom van mij om een boek te schrijven dus kan hier echt inspiratie van krijgen. En je boek spreekt echt enorm aan. Ben erg benieuwd.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

