3 posts met donker

Vandaag is het de laatste dag van het jaar. De meeste mensen zijn wakker in het holst van de nacht, wanneer het donkerste is. Al wordt de donkere nacht van 1 januari erg verstoord door lichtgevende pijlen die de donkere nacht inschieten. In deze blog vind je 3 posts waarin het woord donker is verwerkt. Alvast een gelukkig 2017!

De donkere spiegel in een kamertje

Op mijn handen kruip ik naar een vervallen ruimpaint-1176901te van het huis. De spinnenwebben zijn bedekt met jarenoude lagen stof. Mijn handen raken het vale vloerkleed aan dat hier al decennialang ligt te vergaan en mijn ogen heb ik tot spleetjes geknepen. Ik probeer zoveel mogelijk het gewicht van mijn handen te verdelen op de vloer, anders kruip ik door een stofwolk. Iets wat ik natuurlijk niet wil.

t Spookhotel 1

SpookhotelHet is een donkere gure nacht aan het einde van de maand oktober. De zon is al onder en er gaat een onrust in mij rond die zijn weg niet kan vinden. Ik fiets mijn avondronde en zie links van mij een klein lichtje branden. Mijn nieuwsgierigheid komt naar boven en verbaasd stap ik af. Ga ik dit echt doen? Een paar auto’s scheuren voor mij langs wat me besluit om nog even door te fietsen en verderop de oversteek te wagen.

Heerlijk zo’n spookverhaal!

Vuur

Vlammetje, vlammetje, vlammetje. Overal vlammen. Nina-Roos stond midden in de vlammen. Het vuur verspreidde om haar heen. Langzaam kleefden de gele en oranje vlammen om de huid van haar benen en buik. Haar hoofd was koel als ijs en er straalde blauw licht vanaf. Haar armen waren geel van de vlammen, maar langzaam kreeg het blauwe ijs de overhand. Totdat alles was verandert in ijs.

 

 

Geef een reactie

