#17 7-vragen aan Jacqueline

fb_img_1481697748423Het is bijna kerst. Ver weg van alle zonnige vakanties, maar niet voor Jacqueline. Lees dit zonnige interview maar eens door!

Mijn naam is Jacqueline. Ik ben 28 jaar, woon samen, heb een kat en ik moet
bekennen: ik heb een reisverslaving.
Na de roadtrip door Amerika, wist ik het zeker: “Ik ben nog lang niet klaar met de
wereld ontdekken. De vrijheid die het reizen geeft en de verschillende culturen die je tegenkomt tijdens het reizen spreken mij erg aan. Wanneer het budget het toelaat, probeer ik toch weer een reden te vinden om te reizen. Een stedentrip, roadtrip of zonvakantie, zolang het een land/plaats is waar ik nog niet ben geweest, vind ik het prima. Jacqueline haar blog is hier te vinden. 

  1. Hoe ben je begonnen met bloggen?
    Na vele vakanties en hier en daar een foto op mijn eigen persoonlijke Facebook kreeg ik zo ontzettend veel reacties van familie en vrienden die het leuk vonden om de foto`s te zien wat wij zoal doen op vakantie, ben ik de FB-pagina Reismomentjes gestart.
    Ik kreeg regelmatig de vraag wat een leuk vakantieadres is of wat er allemaal in een bepaald land te doen is. Dit inspireerde mij zo om andere te laten zien wat de wereld te bieden heeft. Deze inspiratie was eerst voor familie en vrienden tot opeens een paar berichten viral gingen. Vanaf dat moment ging het hard en bleven er maar likes op mijn pagina komen. Dat heeft mij gebracht to waar ik nu ben.
  2. Wat vind je leuk aan bloggen? 
    Ik vind het erg leuk om mijn ervaring/ belevenissen te delen met anderen. Wanneer ik op vakantie ben maar ik graag een fotoverslag van wat wat wij die dag gedaan of gezien hebben. Ik krijg daar erg leuke en enthousiaste reacties op. Mijn doel is dan ook om andere te inspireren te gaan reizen. Het allerleukste vind ik de reacties van volgers, die nog nooit van een plek/plaats hebben gehoord en hier dan ook daadwerkelijk naartoe gaan.
  3. Hoe vaak blog je?
    Wanneer ik op vakantie ben is dit dagelijks. Aan het einde van de dag ga ik even een uurtje zitten. Ik vind het dan ook erg leuk om alle foto nog eens door te kijken van die dag. Ik plaats het verslag dan zo snel mogelijk zodat mijn volgens een beetje het gevoel hebben dat zij er zelf bij zijn. Wanneer ik niet op vakantie ben, probeer ik online de mooiste plekjes de zoeken en maak hier een korte post van.
  4. Waar schrijf je graag over?
    Mijn allergrootste passie is reizen, en daar schrijf ik dan ook over. Het kan maar niet vaak genoeg en zo lang mogelijk. Een verre reis, strandvakantie of stedentrip, zolang het maar een plek is waar ik nog niet ben geweest. De wereld is zo groot en onwijs mooi. Denk aan de enorme National parken, hagelwitte stranden en historische steden zoals Rome. Ik heb dan ook een lijstje die ondertussen oneindig is geworden van plekken waar ik nog heen wil. En wat is er dan leuker om dit met andere te delen en hierbij weg te dromen?
  5. Heb je wel eens lopen piekeren over een blog?surf-lessons-fuerteventura
    Ja, absoluut. Soms vraagt het best veel tijd. Wanneer je dan een bericht af hebt en deze niet goed loopt terwijl je dacht dat het een goed artikel was is dat soms wel even jammer. Al gebeurt het ook regelmatig dat een berichten waarvan je denkt dat het niet zo zal lopen, het juist ineens super goed doet. Soms is er geen touw aan vast te knopen en moet je buiten je even een stapje buiten je comfort zone.
  6. Wat is jouw gevoel als je blogt?
    Ik vind het super leuk om te doen. Wanneer ik ermee bezig ben is het soms alsof ik in 1 middag de hele wereld rond ben geweest en het kost me niets, hihi. Ik raak daar super geïnspireerd van en ga dan alweer snel kijken naar nieuwe reisjes om te boeken.
  7. Wat vind je de best geschreven blog (van jezelf)?
    Mijn fotoverslagen van mijn eerste soloreis naar Rome. Alle emoties en zenuwen die ik meemaakte zijn duidelijk terug te lezen in de verslagen. Daarnaast beantwoorden ik tegelijkertijd veel vragen van volgens. Is het niet eng om alleen te reizen? Vind je het niet ongezellig? Enzovoort. Het geeft vind ik een duidelijk beeld van hoe ik mijn eerste soloreis heb ervaren.

    I haven`t been everywhere, but it`s on my list.

    De blog Reismomentjes vind je hier. De blog is ook te vinden op Facebook.

2 thoughts on “#17 7-vragen aan Jacqueline

Geef een reactie

