Traiders | Mijn mening en interview met Esmee

Een aantal weken terug ontving ik een mailtje van Esmee. E15129915_912587362175781_1464960730_nsmee had mijn blog gezien en vroeg via de mail aan mij of ik een leesfragment van haar nieuwe boek wou lezen. Ik kreeg meteen een korte samenvatting.Dat wou ik wel, dus kreeg ik die doorgestuurd. Het bestandje omvatte tien pagina’s waarin korte fragmenten van het boek instonden.

Samenvatting: Jade moet van identiteit veranderen. Haar leven verandert volledig. De persoon die bezit over haar wil krijgen, geeft niet op. Zodra hij haar in zijn macht heeft, verandert hij Jade in een emotieloze moordenaar, een Traider.

Mijn mening: Traiders is een modern boek die veel aspecten van het leven met zich meebrengt. Liefde en de dood vormen de twee grootsten onderwerpen. Daarmee heeft Esmee het een hele persoonlijke tint gegeven. Je kan voelen wat de personages voelen en dat is een heel sterk iets. Het boek is echt in deze tijd geschreven, en soms doodeng. Mijn hart gaat er van kloppen in ieder geval.

Lees hier het leesfragment.

Een klein interview met Esmee: 

  • Wat heb je doen denken om Traiders te schrijven?

Iedere leerling moet een ProfielWerkStuk maken. Het is een project waar je een groot onderzoek doet naar een onderwerp wat je zelf erg interessant vind. Ik wilde weten hoe het werkte om een boek uit te geven. Online kon ik vrij weinig vinden dus ik daagde mezelf uit om een verhaal te schrijven. Dat liep nogal uit de hand. Ik wilde het klein houden, maar hier ben ik. Mijn eigen boek is uitgekomen en het word zelfs een trilogie.

  • Kun je ons jouw gevoel vertellen als je het zelf leest?

Ik word volledig opgenomen door het boek, er zitten veel verschillende emoties in en die slepen je helemaal mee.

  • Wat vind je zelf van het boek?

Ik vind het een super boek, veel variatie en continu spannend.

  • Waar is het boek te koop?

Het zal deze week te koop zijn bij bol.com.
Nu al te koop online bij Bruna, libris, ako en andere winkels die zijn aangesloten bij het Centraal Boekhuis.
Ik ga zo spoedig mogelijk langs boekwinkels om te kijken of hun mijn boek in hun schappen willen leggen, maar ik weet dus nog niet welke dat gaan zijn. Ik hoop natuurlijk dat ze een jonge, beginnende schrijfster willen helpen, maar dat is afwachten.

  • Kun je ons enkele specificaties van het boek geven?

Het boek heeft 259 bladzijdes en kost €19,95.

15146671_912464802188037_13192998_o

Geef een reactie

