Tarot Maandag #1

In deze nieuwe rubriek ‘Tarot Maandag’ laat ik jullie de nobele kunst van het tarotlezen zien. Velen van jullie zullen het niet snappen hoe je de kaarten leest, hoe je kleuren interpreteerd en/of het plezier die je erin kan beleven.

Vanaf nu neem ik je elke week mee in wat de kaarten voor mij hebben voorspeld. In deze eerste week kwamen onder andere de kaarten Pentakels Twee, Bekers Vier en Staven Tien aan de orde. Maar wat betekenen deze kaarten?

Pentakels Twee was de kaart die ik had op 8 november. Ik schudden, schudden en schudden en floep, daar sprong de kaart uit het deck. Pentakels Twee staat voor het afronden van iets. Het liefste met rust en dat je ervan kunt genieten. Maar ik denk dat deze kaart voor mij juist betekent dat ik iets moet gaan doen, moet ondernemen. De kaart staat namelijk ook voor de structuur in een ontwikkelingstijd, vandaar dat ik het heb geinterpreteerd als ‘ondernemen’.

Twee dagen later had ik Bekers Vier. Helaas had ik mijn examen niet gehaald, en dat wist de tarot ook. De kaart die was gesprongen staat voor: verlangen dat de toets moet doorstaan, letterlijk. Het vertrouwen is nodig, een belangrijk element. De blauwe achtergrondkleur staat voor de waarheid en de realiteit. Het slangetje dat je ziet rechtsonder kronkelt ergens omheen. Volgens de tarot wijst dat op de groei naar een hogere wijsheid.

Afgelopen zaterdag had ik Staven Tien als dagkaart. Deze kaart laat heel goed zien hoe ik in elkaar zit. Staven Tien staat voor gemakkelijk teveel op je nemen, zoals ik dikwijls doe. Nee zeggen is soms ook lastig. Deze zaterdag wou ik alles in één keer doen, maar dat gaat natuurlijk wel eens moeilijk. Het is daarom van belang om taken soms te delegreren, wat ook lastig kan zijn. Als laatste: om de juiste keuize te kunnen maken, kun je soms beter naar je hart luisteren, in plaats van naar je verstand.

Dit waren de drie kaarten die deze week een rol speelden. Vond je het leuk om te lezen? Ik kan altijd proberen te voorspellen wat de kaarten over jouw zeggen, haha! 😉

 

7 thoughts on “Tarot Maandag #1

Geef een reactie

