Bullet Journal – Feeling Good Memories

In mijn column Moordende gedachten kon je al lezen dat je gedachten het soms zwaar te verduren hebben. In deze blogpost neem ik je weer mee naar een onderdeel van mijn Bullet Journal. Twee pagina’s heb ik helemaal volgeschreven met ‘feeling good memories’. Je hebt goede gedachten nodig om vrolijk en optimistisch te blijven. Iets wat nog weleens wordt vergeten. Als je positieve en leuke dingen meemaakt in het leven, heb je meteen een geheugen vol met positieve gedachten. En dat is heel belangrijk.

Ik heb voor mezelf een lijst gemaakt met helpende gedachten die ik kan toepassen als er iets tegenzit of wanneer ik bijvoorbeeld heel zenuwachtig ben. Zie hieronder de foto’s van de FGM  in mijn Bujo.

fgm-2fgm-1

Hieronder alle helpende gedachten uitgeschreven:

  • Ik weet dat ik het kan.
  • Ik kan me prima redden.
  • Ik leer en daar ben ik trots op.
  • Ik kan bereiken wat ik wil.
  • Ik heb de kracht om het beste uit me te halen.
  • Ik ben gewoon enthousiast.
  • Ik groei elke dag.
  • Ik heb hoop.
  • Ik hoef niet perfect te zijn.
  • Ik ben trots op mezelf.
  • Elke dag gaat het beter en beter.
  • Altijd blijven lachen, het komt wel weer goed.
  • Ik kan toch wel hulp krijgen.
  • Deze mensen kennen me.
  • Ik durf me bij hen te uiten.
  • Ik kan het goed doen, zonder druk op mezelf te leggen.
  • Ik voel me rustig.
  • Ik kan niet meer dan mijn best doen.
  • Ik heb humor.
  • Ik sta open voor veranderingen.
  • Ik ben flexibel op het juiste moment.
  • Van mijn fouten kan ik leren.
  • Ik oefen al zoveel als ik kan.
  • Ik vetrouw erop dat het beter gaat.
  • Ik doe mijn best.
  • Ik kan me concenteren.
  • Ik heb me voorbereid.
  • Ik doe het wel goed.
  • Ik weet best wat ik wil vertellen.

Welke helpende gedachte mogen jullie meer toepassen?

Bedankt dat jullie deze blogpost hebben willen lezen. Dat vind ik heel erg fijn.

Geef een reactie

