Bullet Journal – Index en overzichten

Sinds april maak ik gebruik van een Bullet Journal. Oppervlakkig tekende ik vakjes en maakte dat als mijn agenda, naast een gewone. Sinds de vakantie afgelopen week ben ik begonnen in een nieuw boekje, dat ik heb meegenomen uit Spanje. In deze blog laat ik jullie het begin zien van mijn BuJo, de index en overzichten.

Index

Als eerste heb ik de pagina’s genummerd en vervolgens met mooie letters ‘Index’ erboven gezet. Daarna komt eigenlijk het moeilijkste van het hele gebeuren. Wat komt erin? Ik ben begonnen met een Jaarkalender (of eigenlijk de resterende maanden van dit jaar). Gevolgd door de maandoverzichten en takenoverzichten. Kijk zelf maar:

IMG_20160822_092628     IMG_20160822_092640 1

Jaarkalender

Heel simpel, een lijntje getrokken op een centimeter van de rand en daar de titel van de pagina ingezet. Daaronder de maand met de dagen als kolommen en de weekgetallen als rijen. Vervolgens de datums erin genoteerd. Ik vond het leuk om de feestdagen in het groen te noteren door eerst het getal op te schrijven en daarna de feestdag. Hetzelfde heb ik met rood gedaan voor de verjaardagen, deze heb ik in de afbeelding eruit gehaald.

Maandoverzicht

Een maandoverzicht heb ik getekend als blokjes die samen een week moeten voorstellen in twee rijen. De bovenste rij is maandag tot en met donderdag en de tweede rij zijn de overige dagen. Links is de bovenhoek staat een rood blokje. Dit betekent in mijn BuJo agenda. Zo hebben de jaarkalender en het takenoverzicht ook de kleur rood.

De blokjes in het maandoverzicht hebben een afmeting van 3×4 centimeter.

IMG_20160822_092647  IMG_20160822_092653

Takenlijst

Ik heb echt heel makkelijk gedaan. Ik ben begonnen met weer de titel op de pagina te zetten om daarna het rode blokje te tekenen met rechts daarvan een lang, uitgerekt vak. Aan de rechterzijde van het vak heb ik dan alle ruimte om mijn taken in op te schrijven. Zo hoef ik niet te klote met lijntjes en als de taak er dan niet in past, hoef ik niet te krassen en te strepen of door het volgende vak te strepen. Heb ik de taak gedaan? Dan zet ik gewoon simpel een kruisje in het vak.

 

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en geven jullie me een like?

En volg me ook op Facebook: MC Kleuver Blog

 

Geef een reactie

