De zon

Zonnetje, als jij je voor het eerst weer boven de bomen laat zien, dan slaat mijn hartje wel tien keer sneller. Onze gele dwerg zorgt ervoor dat we weer vitamine D binnenkrijgen, wat erg belangrijk is voor ons lichaam. Door de evolutie hebben veel delen van ons lichaam deze vitamine nodig. De meeste vitamine die je door eten binnen kan krijgen is van vette vis, maar de zon is natuurlijk veel leuker.

De zon zorgt er ook voor dat we positiever in het leven staan en dat is natuurlijk ook erg mooi. Zelf merk ik dit heel goed, als het een week lang regent, wat natuurlijk nog wel eens voorkomt in Nederland, dan word ik daar zelf ook depressiever van. Als het zonnetje dan doorbreekt, ben ik daar erg blij mee. Ik voel dat ik meer kracht heb in mijn benen en armen. Wat erg fijn is bij het wandelen door het bos of andere activiteiten die ik graag doe.

Het is goed voor je lichaam om vijftien minuten in het zonnetje door te brengen. Dit kan liggend, zitten of lopend zijn, zo las ik in een artikel. Met dit aantal minuten in de zon heeft je lichaam al genoeg tijd om vitamine D op te bouwen. Ook kan je huid dan beter herstellen. Zo zullen pukkeltjes en oneffenheden verdwijnen. Langer onbeschermd in je hangmat liggen is minder verstandig en is eigenlijk helemaal niet goed voor je lichaam. Ik zal je de details van foto’s op Google besparen.

Wat kun je doen in de zon in 15 minuten?

  • Pootje baden in een bak water
  • Een boek lezen
  • De tuin sproeien
  • Een rondje fietsen of wandelen
  • Speel een spelletje
  • Schrijf een leuk stukje
  • Maak een leuke puzzel
  • 1,2,3, Sudoku
  • Watergevecht!
  • Maak een tekening

Funfacts over de zon:

  • De zon weegt 2.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 kg.
  • De kern van de zon is 15 miljoen graden.
  • Vroeger dacht men dat de zon om de aarde draaide.
  • Vroeger zag men de zon als planeet.
  • De zon heeft alle kleuren in zich, dit samen zien wij als wit.
Geef een reactie

