Yeppie Kleppie

Het was een zonnige dag in Spanje, ergens in 2009. Met mijn gebruinde huid liep ik over de camping heen, op inspectie, noemde ik het. ik zocht naar het meisje van de hoek, maar niemand bij de caravan te zien. Nog een inspectie bij het zwembad en de sportafdeling volgde. Helaas was er niemand te zien. Met mijn kleppers stapte ik terug naar mijn eigen tent.

‘Jij bent snel terug,’ zei mijn moeder. Met een zucht ging ik zitten. Ik speelde met mijn voeten en zag de slippers heen en weer vliegen. Opeens kwam er een soort melodietje in me op. En ook de tekst van een liedje plopte mijn gedachte binnen.

Yeppie kleppie
Op je steppie
Voorzichting, anders ga je op je bekkie
Yeppie kleppie
Op je steppie
Bochtje om en weer rechtuit
Yeppie kleppie
Op je steppie
En nog effe verder
Yeppie kleppie
Op je steppie
Pas op, kijk uit!

Even later liep ik over het strand heen. Eerst had ik niks in de gaten, maar toen ik voor me keek zag ik de blauwe slippers die ik uit duizenden herkende.

Ik zag je lopen op het strand
Met je mooie voeten
Je had je blauwe kleppers aan
Zo mooi om te zien

En toen zag ik ze weer!

Die blauwe kleppers onder je voeten
Je zag ze echt meteen
Ze paste goed bij je zomersproeten
Maar ineens was je verdwenen

Helaas was ik je even kwijt. Maar toen ik je later die avond terugvond en je witte blouse doorzichtig was geworden, besefte ik wat er van je geworden is.

Even later vond ik je terug
Onder die derde brug
Heel vlug pakte jij toen je kleppies
Ze waren nu een beetje vies
Je ging er snel vandoor
Heel snel ging je over het spoor
Het was echt een record
Maar toch je verloor

‘Je nam me mee naar de disco.’

Je nam me mee naar disco
Doe mij maar een baco coco
Leuke muziek kwam daar uit de stereo
En jij stond daar op het plateau

 

Yeppie kleppie
Op je steppie
Voorzichting, anders ga je op je bekkie
Yeppie kleppie
Op je steppie
Bochtje om en weer rechtuit
Yeppie kleppie
Op je steppie
En nog effe verder
Yeppie kleppie
Op je steppie
Pas op, kijk uit!

 

 

Geef een reactie

