Song: Thuis

Wat ik een heel goed geschreven liedje vind, is ‘Thuis’. Lees hieronder de tekst:

 

Vanmorgen kwam ik in de woonkamer

Gaf m’n moeder een dikke zoen

Het eten stond op tafel

En het beeld stond niet op groen

 

Thuis, thuis, oh thuis

Met je foto´s en je boeken

Met je bloemen en je kaarsjes

Thuis, thuis, oh thuis

Met je kaarten, met je dozen

Met je vazen en je rozen

Oh thuis

 

De computer startte op

Aan het werk dan maar

Welk verslag doen we als eerst

Ik weet niet wat te doen

 

Thuis, thuis, oh thuis

Met je foto´s en je boeken

Met je bloemen en je kaarsjes

Thuis, thuis, oh thuis

Met je kaarten, met je dozen

Met je vazen en je rozen

Oh thuis

 

De bekers staan in de kast

En de ranja op het aanrecht

Ik neem het mee naar boven

En werk nog een paar uur door

 

Thuis, thuis, oh thuis

Met je foto´s en je boeken

Met je bloemen en je kaarsjes

Thuis, thuis, oh thuis

Met je kaarten, met je dozen

Met je vazen en je rozen

Oh thuis

 

Papa ligt op de bank

De TV staat aan

Het eten wordt gekookt

En als het donker wordt, gaan de lichten aan

 

Thuis, thuis, oh thuis

Met je foto´s en je boeken

Met je bloemen en je kaarsjes

Thuis, thuis, oh thuis

Met je kaarten, met je dozen

Met je vazen en je rozen

Oh thuis

 

‘S avonds kan ik naar bed

Lekker in m’n eigen bed

De wekker snoozede nog niet

Thuis, je bent echt mijn favoriet

 

 

Thuis, thuis, oh thuis

Met je foto´s en je boeken

Met je bloemen en je kaarsjes

Thuis, thuis, oh thuis

Met je kaarten, met je dozen

Met je vazen en je rozen

Oh thuis

 

Thuis, thuis, oh thuis

Met je foto´s en je boeken

Met je bloemen en je kaarsjes

Thuis, thuis, oh thuis

Met je kaarten, met je dozen

Met je vazen en je rozen

Oh thuis

 

Thuis, thuis, thuis

Ik blijf vanavond lekker in mijn eigen huis

Oh thuis

 

Geef een reactie

