Song: De samba

Het tweede liedje dat ik op deze site post is ‘de samba’. Dit liedje doet mij denken aan mijn vaak melige buien.

 

Plots schrik je wakker

Midden in de nacht

De uil staat op wacht

En je tenen staan te trillen

 

Je hoort enge geluiden

Op de trap en in de gang

Je tenen beginnen te trillen

En je knieën staan te knikken

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba

 

De spinnen kruipen weg

En ook de spoken gaan eraan

De kraaien gaan weer in de heg

En nu is ook de storm van de baan

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

 

Het bliksemt op de oceaan

Dat heb je toch weer mooi doorstaan

Het bos is donker en grauw

En de wind blaast door de bomen

Plots is dat ook weer gedaan en..

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

 

Je zit net in de achtbaan

Een lekker ritje voor de boeg

Dan zie je een groen monster

en de lampen gaan weer aan

Je ziet dat het een draak is

en kijkt hem even aan

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

 

Je kijkt onder bed

En ziet je eigen iPad

Je wilt hem pakken

maar het lukt niet

Ineens heel veel rook

En je kamer staat in brand

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

 

Voor je staat een indiaan

Hij heeft een pijl en boog

Verschrikt ren je achteruit

en je hoort een harde fluit

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

 

Je staat op een vulkaan

en kijkt je zusje aan

Het wordt een beetje warm

En je slaat alarm

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

 

Je ziet je schatje staan

Je hebt haar al lang niet meer gezien

Dan is ze weg

En heb je dikke pech

 

Je denkt wat moet ik doen?

En je trekt je schoenen aan

De lampen springen aan en je danst de samba

De samba, samba, samba, samba

Samba, samba, samba, samba

 

De lampen springen voor de laatste keer aan

En je danst de samba, samba, samba

 

Geef een reactie

